.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدي‌نژاد صبح امروز ‌عازم لبنان شد
احمدي‌نژاد را در اين سفر دو روزه، اسفنديار رحيم‌مشايي ، منوچهر متكي ، مهدي چمران ، حيدر مصلحي وزير اطلاعات، مسعود زريبافان ، ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس جمهور و تني چند از مقامات دولتي همراهي مي‌كنند ...
احمدي‌نژاد صبح امروز ‌عازم لبنان شد

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان در رأس هيئتي بلندپايه و در سفري دو روزه تهران را به مقصد بيروت ترك كرد.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان صبح امروز چهارشنبه در رأس هيئتي بلندپايه عازم بيروت پايتخت لبنان شد.

اين،‌ نخستين سفر محمود احمدي‌نژاد به لبنان است كه ‌با دعوت رسمي "ميشل سليمان " همتاي لبناني وي و در چارچوب همكاري‌هاي اقتصادي و فرهنگي ‌صورت مي‌گيرد.

رئيس جمهور كشورمان ‌در فرودگاه مهرآباد توسط علي‌اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل و محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور‌ بدرقه شد.

در مراسم بدرقه رسمي رئيس جمهور، حجت‌الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد نائب‌ رئيس اول مجلس شوراي اسلامي، مصطفي محمدنجار وزير كشور، حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش، مجيد نامجو وزير نيرو، رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و سيدمرتضي بختياري وزير دادگستري حضور داشتند.

احمدي‌نژاد را در اين سفر دو روزه، اسفنديار رحيم‌مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور، منوچهر متكي وزير امور خارجه، مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات، مسعود زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس جمهور و تني چند از مقامات دولتي همراهي مي‌كنند.

رئيس جمهور كشورمان در اين سفر با "سيدحسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان،‌ "ميشل سليمان " رئيس‌جمهور، "سعدالحريري " نخست وزير و "نبيه بري " رئيس مجلس نمايندگان لبنان، برخي‌ از شخصيت‌هاي برجسته لبناني و نيز خانواده امام موسي صدر ‌ديدار خواهد كرد.

انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه اقتصادي در زمينه تجاري، صنعتي، آب، برق، بهداشت، محيط زيست، علمي و آموزشي را از ‌برنامه‌هاي سفر دو روزه رئيس جمهور به لبنان است.

احمدي‌نژاد همچنين از مناطق جبهه‌هاي نبرد رزمندگان مقاومت اسلامي حزب‌الله لبنان با نظاميان رژيم صهيونيستي در جنوب لبنان بازديد ‌و ‌در اجتماع ‌مردم اين كشور در ورزشگاه شهر "بنت جبيل " ‌كه سيدحسن نصرالله‌ دبيركل حزب‌الله لبنان در سال 2000 ميلادي به مناسبت جشن آزادسازي جنوب اين كشور از اشغال صهيونيست‌ها ‌از اين رژيم ‌به عنوان لانه سست عنكبوت نام برد، سخنراني خواهد كرد.

رئيس‌جمهور از "بوستان ايران " ‌كه توسط جمهوري اسلامي ايران در شهر مرزي "مارون‌الرأس " احداث شده و ‌به لحاظ مكاني ‌مُشرف بر پايگاه‌هاي رژيم‌ صهيونيستي و شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين مرزي است و به‌تازگي پرچم سرخ رنگ گنبد حرم امام حسين (عليه السلام) نيز در آن برافراشته شده، بازديد و ‌آن را افتتاح مي‌كند. گويا قرار است احمدي‌نژاد در سخنراني‌اي كه در مراسم بهره‌برداري از "بوستان ايران " ايراد خواهد كرد، ‌مواضع مهمي را درباره مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي اعلام كند.

از ارتفاعات "بوستان ايران " ‌تحركات و رفت و آمدهاي خودروهاي شهرك‌نشينان و گشتي‌هاي رژيم صهيونيستي به‌ويژه در شهرك "اويميم " ‌به‌وضوح ديده مي‌شود.

به گزارش فارس، پيش از اين "سيد‌حسن نصرالله " ‌با اشاره به سفر رئيس جمهور ايران به لبنان، از آمادگي ‌مردم اين كشور براي استقبال باشكوه از محمود احمدي‌نژاد و برگزاري جشن مردمي در ورزشگاه "الرايه " اين كشور ‌خبر داد و گفت: بايد با احترام و تقدير از احمدي‌نژاد استقبال و از ايران تشكر كنيم. احمدي‌نژاد ميهمان رسمي لبنان است و به دعوت گروه يا جرياني خاص به لبنان نمي‌آيد، بلكه به دعوت رسمي لبنان به كشور ما مي‌آيد و ما بايد با اخلاق و حسن ميهمان‌نوازي لبناني از وي استقبال كنيم.

خبرگزاري آلمان نيز در اين خصوص اذعان كرد كه مردم جنوب لبنان با نصب پارچه‌نوشته‌ها، پوسترها و پلاكاردهايي كه هر يك پيام مختلفي دارد، آماده استقبال از احمدي‌نژاد هستند و ‌هر يك از اين پلاكاردها عبارت‌هايي با جملات خوش‌آمدگويي در كنار تصوير بزرگ احمدي‌نژاد به نمايش گذاشته است.
اين خبرگزاري نوشت: اهالي روستاهاي مارون‌الرأس و بنت‌جتان كه در جنگ 33 روزه حزب‌الله و اسرائيل نابود شدند، مشتاقانه منتظر ديدار احمدي‌نژاد هستند كه قرار است به مرز لبنان و اسرائيل برود.

به گزارش فارس، اين سفر در حالي امروز آغاز شد ‌كه رژيم صهيونيستي، آمريكا و برخي كشورهاي غربي نتوانسته‌اند تاكنون ‌نگراني شديد خود از سفر محمود احمدي‌نژاد به لبنان را پنهان كنند. در اين راستا بود كه هفته گذشته وزارت امور خارجه آمريكا از دولت لبنان خواست ‌اين سفر را لغو كند و علاوه بر آن رژيم صهيونيستي نيز از سه كانال آمريكا، سازمان ملل و "بان‌كي مون‌ " دبير‌كل آن و دولت فرانسه ‌براي دولت لبنان پيام ارسال كرد و با ابراز نگراني شديد خود از اين سفر، خواستار لغو آن شد.

سفارت آمريكا در بيروت در اقدامي سياسي درباره سفر رئيس‌جمهوري ايران به لبنان به اتباع خود در اين كشور هشدار داد و آنها را از بروز خشونت‌هاي احتمالي در لبنان بر حذر داشت.
واشنگتن در اين اقدام كه دخالت آشكار در امور داخلي لبنان به حساب مي‌آيد، به شهروندان خود گفته ‌است مراقب باشند و از حضور در تجمع‌ها پرهيز كرده و گزارش‌هاي خبري را دنبال كنند.
آمريكا كه از احتمال استقبال گسترده شيعيان و مردم لبنان از رئيس‌جمهور كشورمان به شدت نگران است، از شهروندان خود خواسته است كه به مناطق شيعه‌نشين نروند.

‌در اين زمينه نيز روزنامه سوري "تشرين‌ " در گزارشي به قلم "عبدالله خال‌ " به بررسي علل مخالفت و مانع‌تراشي آمريكا و رژيم صهيونيستي در مقابل سفر احمدي‌نژاد به لبنان پرداخت و به خطر افتادن منافع رژيم صهيونيستي را مهمترين عامل اين مخالفت دانست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 مهر 1389
450 ميليون دلار پول بي زبون بَل، اسرائيل خاره كه آمريكائه چشه هزار فرسخي كور كنه!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.592 seconds.